زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 3:06 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 341
نویسنده پیام
yakide آفلاین


ارسال‌ها : 4
عضویت: 24 /4 /1398


نقشه UTM
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مصوبات شوراهای شهرها و روستاها در زمینه وارد کردن مناطق و زمین های کشاورزی به حریم شهر یا روستا که تغییر مقررات مربوط به این اراضی را در پی دارد، تصریح کرد: سازمان امور اراضی باید برای جلوگیری از چنین کاری برنامه ریزی کند و راهکار بدهد. ما هم در دولت اگر این کار احتیاج به مصوبه یا لایحه داشته باشد، مقدماتش را فراهم خواهیم کرد. خوشبختانه در این زمینه هم بین سران قوا حساسیت خوبی وجود دارد.

 

حجتی خاطرنشان کرد: نباید نگاه ما در سازمان صرفاً انفعالی و مقابله باشد، بلکه در خیلی از زمینه ها باید از موضع آینده نگری به قضایا نگاه کنیم، یعنی اینکه چه مشکلی ممکن است در فلان زمینه در آینده پیش بیاید و ما از الان برایش فکر کنیم. باید ابتکار عمل در دست ما باشد تا مشکلاتی که برای جامعه به وجود می آید، کاهش پیدا کند.

 

رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز گفت: ساختار جدید ستاد سازمان مشخص و ابلاغ شده است و معادل ساختاری ستاد باید در استان ها تعریف شود.

 

قباد افشار افزود: از نظر مالی نیز امسال سازمان به استقلال رسیده است و هدف ما از این کار این بوده که بتوانیم وظایفمان را بهتر انجام دهیم.

 

وی خطاب به مدیران امور اراضی استانها گفت: از موضوعات مهم دیگر، کاداستر اراضی، سنددار کردن و مدیریت بر زمین است که باید با مدیریت قوی در این زمینه ها کار کنید.

 

افشار افزود: از این پس باید تمام واگذاری ها باید نقشه UTM داشته باشد و لازم است پایگاه اطلاعات استان را هم تشکیل بدهید. در زمینه تکمیل اطلاعات هم باید تلاش کنید تا بتوانیم براساس اطلاعات کل کشور در سطح کلان برنامه ریزی کنیم.

 

وی تاکید کرد: گشت های حفظ کاربری اراضی باید در استان ها فعال شود و این کار برای ما ضروری است.

 

رئیس سازمان امور اراضی با اشاره به اهمیت تعامل با دیگر سازمان ها و رفع تداخل ها گفت: ما وکیل مدافع کشاورزیم و باید از او دفاع کنیم. باید او را در نوشتن لایحه، تهیه مدارک و غیره کمک کنیم. رفع تداخل ها یعنی قدم برداشتن برای کمک به کشاورز.

 

افشار در بخش دیگری از سخنانش بر احیای جلسات و گردهمایی های منطقه ای تاکید کرد و از مدیران امور اراضی استانها خواست تا در این زمینه فعال شوند.

امضای کاربر : تهران تا استانبول چند کيلومتر
دوشنبه 24 تیر 1398 - 16:40
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | نقشه UTM | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS